Ferrero

#SmartSpotter
#mobilecrowdsourcing

Ferrero zocht een gestructureerde manier om in het discount kanaal de On Shelf Availibility (OSA) van de verschillende merken uit hun portfolio in kaart te hebben. Daarnaast was er in dat kanaal ook de nood om de opvolging van kortlopende promoties en promotiematerialen te optimaliseren. Mobile crowdsourcing is een ideaal middel om de nodige data snel en efficiënt te verzamelen.

 

Op korte termijn de efficiëntie van promoties en bijhorende promotiematerialen inzichtelijk maken.

Op korte termijn de efficiëntie van promoties en bijhorende promotiematerialen inzichtelijk maken.

Door wederkerende OSA-metingen uit te voeren in het discount kanaal verzamelden we heel wat data. Na verschillende waves was het mogelijk om een evolutie te zien in de geautomatiseerde trendlijnen. Met PromoTracker konden we  aan het begin van een promoperiode de status van de promoties en/of promomaterialen in kaart brengen.

Door continu de OSA en promotie executie van hun merken te hebben, is het voor Ferrero eenvoudiger om te focussen op de pijnpunten. Bovendien kunnen zij op deze manier kijken hoe de samenwerking met de retailers nog verbeterd kan worden, om uiteindelijk meer sales te gaan genereren zowel voor de producenten als retailers.