Online Sampling - Hamilton Bright

Online Sampling

Hoe kan een consument kennismaken met een (nieuw) product? Precies, via sampling! En dat is nu net wat Hamilton Bright doet! Met trots lanceren we een nieuwe dienst: Online Sampling, waarin de offline sampling ervaring wordt versterkt door online kanalen.

Online sampling koppelt merken aan webshops die de ideale afzetmarkt voor hun product faciliteren. Het merk lift mee op de orders van de webshop en realiseert 100% zichtbaarheid bij de doelgroep. Denk maar aan een sample van een nieuwe kauwgom die de klant ontvangt bij een kleding order of een healthy granola bar bij een yoga webshop order. Een win-win situatie, zowel het merk als de webshop!

Waar een merk met een offline sampling campagne het risico van verspilling heeft, realiseert Online Sampling 100% zichtbaarheid. Elke klant opent aandachtig en vol enthousiasme zijn webshop pakketje en kijkt wat erin zit. De conversie als gevolg van een online sampling campagne ligt dus veel hoger dan bij een offline campagne.

Online sampling is in staat de offline ervaring nog waardevoller te maken voor zowel het merk als de webshop!

Online sampling is in staat de offline ervaring nog waardevoller te maken voor zowel het merk als de webshop!

Bij het ontvangen van een pakketje is er al een beleving namelijk the joy of unpacking. Voeg daar nog de beleving van een sample aan toe en je kan spreken van een succes.

Een beleving is nog meer waard als deze aan de juiste persoon of het juiste moment wordt gekoppeld en dat is net wat Online Sampling doet. Wij weten precies via welke online netwerken wij een doelgroep kunnen aanboren en hoe we een beleving kunnen creëren. We kunnen gemakkelijk differentiëren op specifieke categorieën zoals leeftijd, interesse of geslacht waardoor er een interessant platform ontstaat dat de voordelen biedt van een omnichannel marketing strategie.

Aanvullend kan er aan de online sampling campagne een review tool worden toegevoegd waarmee waardevolle feedback wordt verzameld over het product. Hiermee kan bijvoorbeeld in kaart worden gebracht hoeveel klanten van plan zijn het product te kopen of voor welk product de klant een voorkeur heeft. Brand awareness wordt zo aangevuld met relevante data die meer inzicht geven in waardering van het product en conversie als gevolg van de sampling ervaring.

Online Sampling heeft ondertussen heel wat acties gedaan voor tal van A-merken waaronder Lu, Oreo, TUC, Napoleon, Java Coffee….. Ben jij op zoek naar een unieke beleving voor jouw merk? Laat het ons weten via onderstaand contact formulier en dan bespreken we graag de mogelijkheden!

Ik heb een vraag over Online Sampling